Nazywam się Barbara Kryszczuk
Telefon :
515 744 089
Adres :
Wrocław ul. Szarugi 17/2

Barbara Kryszczuk
terapeuta integracji sensorycznej (SI), pedagog
O mnie
- W Centrum LOGOPULS pracuję od 2024 jako terapeutka integracji sensorycznej.
- Jako Terapeutka Integracji Sensorycznej, najbardziej cenię w swojej pracy możliwość pomagania dzieciom i ich rodzinom w odkrywaniu lepszego zrozumienia świata. Największą radość sprawia mi obserwowanie, jak dzieci rozwijają swoje umiejętności, uczą się regulacji emocji i odnajdują większą pewność siebie w codziennym życiu.
- To, co lubię w swojej pracy, to także wyzwanie kreatywności – tworzenie różnorodnych ćwiczeń i aktywności, które nie tylko wspierają rozwój sensoryczny, ale również sprawiają dzieciom radość i satysfakcję. Satysfakcję daje mi także współpraca z rodzinami, edukowanie ich i pomaganie im w budowaniu lepszego środowiska dla swoich dzieci.
- Moja praca to coś więcej niż zawód – to misja poprawiania jakości życia dzieci i rodziców.
- Pośród innych specjalistów wyróżnia mnie to, że łączę terapię integracji sensorycznej z innymi specjalnościami, m.in. fizjoterapią, pedagogiką, rytmiką oraz psychologią. To daje mi możliwość holistycznego spojrzenia na potrzeby dziecka. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi z rzadkimi chorobami genetycznymi lub trudnościami związanymi z wcześniactwem.
- Skupiam się na tworzeniu bezpiecznej i pełnej zaufania atmosfery, co jest kluczowe dla skutecznej terapii. Tworzę niepowtarzalne, angażujące ćwiczenia, które dzieci odbierają jako zabawę, a jednocześnie rozwijają kluczowe umiejętności.
- Moje motto to: "Nie przyspieszajmy rozwoju dziecka. Dajmy mu czas."
- Bardzo lubię uprawiać sport - w szczególności bieganie i pływanie. Prywatnie kocham podróżować, zabierając ze sobą w dalekie trasy po Europie męża i dzieci.
- Moje największe osiągnięcie w życiu prywatnym to bycie mamą trójki cudownych dzieci. Jestem z tego bardzo dumna.
Najczęściej pracuję z dziećmi, które zmagają się z różnymi wyzwaniami rozwojowymi. Są to m.in:
- Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) – mają trudności z interpretacją bodźców z otoczenia, co wpływa na ich codzienne funkcjonowanie, na przykład unikanie hałasu, trudności z dotykiem czy problemy z równowagą.
- Dzieci ze spektrum autyzmu (ASD) – potrzebują wsparcia w regulacji bodźców sensorycznych, co pomaga im lepiej funkcjonować w środowisku społecznym i edukacyjnym.
- Dzieci z ADHD – mają trudności z regulacją aktywności ruchowej i uwagi, a terapia sensoryczna pomaga im osiągać lepszą równowagę w codziennych sytuacjach.
- Dzieci z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego – wymagają stymulacji sensorycznej i motorycznej, aby rozwijać swoje umiejętności ruchowe i poznawcze.
- Dzieci z trudnościami szkolnymi – np. z dysleksją, dysgrafią czy dyskalkulią, gdzie terapia sensoryczna wspiera ich koncentrację i koordynację.
- Dzieci z zaburzeniami mowy – które mogą mieć problemy wynikające z trudności w odbiorze i przetwarzaniu bodźców sensorycznych, co wpływa na rozwój językowy.
- Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi – które mają trudności w regulacji emocji związanej z nadmiarem lub niedoborem bodźców sensorycznych.
- Praca z tymi dziećmi pozwala mi na dostosowywanie terapii do ich indywidualnych potrzeb i obserwowanie ich postępów, co jest jednym z najważniejszych elementów mojej pracy.
Wykształcenie
- Terapeuta Integracji Sensorycznej i Psychomotoryki
- Pedagog
Dodatkowe kursy i szkolenia
- Uczestniczę w wydarzeniach dotyczących terapii sensorycznej, co pozwala mi być na bieżąco z nowymi metodami.
Doświadczenie zawodowe
- Terapeuta Integracji Sensorycznej - Przychodnia Pulsantis we Wrocławiu
- Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej
- Nauczyciel Edukacji Przedszkolnej (2010-2024)